×

Seturi de documente pentru prezentare către Comisia pentru situații excepționale ierarhic superioară

1. În situația când primăria satului (Nivel I), nu are surse financiare suficiente pentru desfășurarea lucrărilor de lichidare a consecințelor situației excepționale, Președintele Comisiei pentru situații excepționale a primăriei satului (Nivel I), să se adreseze pentru solicitare de asistență Președintelui Comisiei pentru situații excepționale a raionului (Nivel II) cu prezentarea următoarelor documente (set de documente Nr. 1):
• demersul Președintelui Comisiei pentru situaţii excepţionale al satului (Nivel I) către președintele Comisiei pentru situaţii excepţionale a raionului (Nivel II), care trebuie să conțină expres solicitarea (exprimată exact în mijloace financiare sau bunuri materiale), precum și măsurile întreprinse cu resursele proprii;
• copiile actelor de identitate ale persoanelor solicitante de ajutor din partea statului (în cazul solicitării ajutorului din partea persoanelor fizice);
• certificatele care atestă proprietarul locuinței/imobilului;
• actele de constatare a prejudiciului, întocmite de comisia locală, cu participarea obligatorie a unui reprezentant al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență al MAI și a unui expert în domeniu (de exemplu: agricultură, construcții, transport, sănătate, educație etc.);
• devizele de cheltuieli pentru efectuarea lucrărilor de construcții/reconstrucții/reparații;
• copiile devizelor-locale pentru efectuarea lucrărilor de lichidare a consecințelor situației excepționale din satul (Nivel I);
• extras din fondul de rezervă al satului (Nivel I), care să demonstreze insuficiența mijloacelor financiare pentru soluționarea problemei;
• procesele verbale ale ședințelor Comisiei pentru situaţii excepţionale al satului (Nivel I) (prin care a fost constatată insuficiența mijloacelor financiare în fondul de rezervă al satului (Nivel I) și a fost luată decizia de adresare la Comisia pentru situații excepționale ierarhic superioară (raională – Nivel II).
În acest caz, problema de lichidare a consecințelor situației excepționale descrise, ar putea fi soluționată (parțial sau total) în cadrul raionului (Nivel II), prin alocarea surselor necesare prin decizie a Comisiei pentru situații excepționale a raionului, din fondul de rezervă.

2. În caz de insuficiență a resurselor materiale și financiare la nivel teritorial, Președintele Comisiei pentru situații excepționale a raionului (Nivel II) să se adreseze pentru solicitare de asistență Președintelui Comisiei pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova, cu prezentarea următorului set de documente (set de documente Nr. 2):
• demersul președintelui Comisiei situaţii excepţionale a raionului Nivel II către Președintele Comisiei pentru situaţii excepţionale a Republicii Moldova, care trebuie să conțină expres solicitarea (exprimată exact în mijloace financiare sau bunuri materiale), circumstanțele aferente, precum și măsurile întreprinse cu resursele proprii;
• procesele verbale ale ședințelor Comisiei pentru situaţii excepţionale al raionului (Nivel II) (prin care a fost constatată insuficiența mijloacelor financiare în fondul de rezervă al raionului (Nivel II) și a fost luată decizia de adresare la Comisia pentru situații excepționale ierarhic superioară (Comisia pentru situaţii excepţionale a Republicii Moldova).
• extras din fondul de rezervă al raionului (Nivel II), care să demonstreze insuficiența mijloacelor financiare pentru soluționarea problemei;
• set de documente confirmative, specificat în pct. 2;
– alte acte justificative/confirmative (după caz), care pot justifica suplimentar solicitarea.